Українським аграріям радять вирощувати часник на експорт

Заступник міністра аграрної політики і продовольства Ольга Трофімцева вважає, що вітчизняний часник має гарний потенціал для продажів на зовнішніх ринках. За її словами, вирощувати цей овоч можна практично у всіх регіонах країни.

Разом з тим чиновник зазначає, що для підйому галузі необхідно вносити в неї зміни, в тому числі розвивати виробництво часнику і впроваджувати технології, необхідні для гарантії якості продукції.

«У минулому році в масштабах країни вдалося провести 183 тис. Тонн часнику, на посівні площі довелося близько 21 тис. Гектарів землі. Однак основна проблема цієї сфери полягає в тому, що зараз понад 70% виробництва часнику забезпечують присадибні господарства. В результаті країна може наситити внутрішній ринок всього на 10%, а 90% часнику доводиться імпортувати », — каже Ольга Трофімцева.

Також вона зазначила, що вирощування часнику грає важливу роль в контексті розвитку нішевого виробництва в аграрній галузі представниками малого і середнього бізнесу. За словами Трофімцевой, виробництво цього овочу є складним процесом, але якщо виробники будуть дотримуватися технологічних і агрономічних норм і правильно зберігати часник, то можуть домогтися високої рентабельності.

Чиновниця нагадала, що в минулому році українські аграрії експортували 195 тонн часнику, встановивши новий рекорд. При цьому тільки в країни Євросоюзу було продано 75 тонн часнику. Варто відзначити, що квота на безмитний імпорт вітчизняного часнику в країни ЄС становить 500 тонн, але поки її не вдається заповнити через дефіцит пропозиції.

Для нарощування потенціалу у виробництві часнику і збільшення експорту необхідно, щоб виробники навчилися об’єднувати зусилля з метою залучення інвестицій та поліпшення умов для зберігання овочів і формування партій товару.

«Представникам цієї ніші слід створювати кооперативи. Це необхідно, щоб захистити свої інтереси і налагодити контакти безпосередньо з покупцями », — вважає Ольга Трофімцева.

Україна входить в топ-10 найбільших виробників часнику в світі, проте займає 60 місце серед експортерів. У 2016 році вітчизняні виробники наростили експорт часнику в 2,3 рази (до 195,1 тонн з 83,2 тонн в 2015 році). Прибуток від експорту зросла в 3,2 рази (до 286,1 тис. Доларів з 88,3 тис. Доларів). Головними імпортерами вітчизняного часнику в минулому році стали Білорусь, Латвія, Канада і Литва.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *